Střední Vietnam

Krásné písčité pláže, město plné lampionů, skvělé výlety na motorce i rušné velkoměsto. Takový je střed Vietnamu.

Hue

Naší první zastávkou středního Vietnamu bylo město Hue, které bylo dříve hlavním městem Vietnamu, a až do konce druhé světové války sídelním městem poslední vietnamské královské dynastie – Nguyen. Do Hue jsme jeli nočním vlakem z Hanoje. Cesta trvala asi 13 hodin a vyšla nás každého na ca. 600 Kč.

Město Hue jsme si bohužel moc neužili. Skoro celou dobu co jsme tu byli hodně pršelo a my jsme se tak neustále brodili skoro po kolena ve vodě. Navíc jsme byli i hodně unavení, a tak jsme to tady pojali spíše odpočinkově 🙂

Navštívili jsme ale nejdůležitější památku města, a to císařské město. K tomuto rozsáhlému komplexu jsme došli až večer, takže byl krásně nasvícený. Potom jsme si skočili na výborné jídlo na místní trh, kde jsme mimo jiné ochutnali i kachní pařáty. Ty nás tedy zrovna neoslovily. Jednak na nich nebylo skoro žádné maso, a vzhledově nás tedy taky příliš nenadchly 😀 Chuť jsme si spravili výbornými krevetami a šli jsme se prospat na hotel.

Druhý den ráno jsme už zamířili autobusem do městečka Hoi An. Cesta trvala necelé 4 hodiny a lístek nás stál něco málo přes sto korun.

HoiAn

Do městečka Hoi An jsme se hodně těšili. Vlastně po severním Vietnamu asi nejvíc 🙂 A naštěstí nás nezklamalo. Naopak! Nadchlo nás snad nejvíc z celého Vietnamu. Už při příjezdu zde panovala příjemná atmosféra. Nechali jsme se taxíkem odvézt na naše ubytování, které jsme pak trošku hledali protože se nacházelo v jednom z domů místních obyvatel. Nakonec nás odchytila mladší Vietnamka, že jdeme určitě k nim a zavedla nás k jejím rodičům. Ubytovaní jsme byli v krásném pokoji s vlastní koupelnu v domě místních. Hned jak jsme se vybalili a dali sprchu, jsme si od nich půjčili kola a vyrazili do města.

Město bylo naprosto kouzelné! Je zde předepsáno, že nad každým podnikem musí být pověšený alespoň jeden lampion, a tak to tu vypadá opravdu jako v pohádce. Navíc je v centru města zakázán provoz motorových vozidel, a tak se můžete nerušeně procházet kolem řeky a pochutnat si na jídle v jednom z místních stánků či restaurací. My jsme se posadili na břehu řeky a objednali si lokální pokrm zvaný Cao Lau, což je vývar se širokými nudlemi, šťavnatým vepřovým , fazolovými klíčky a zeleninou (pro mě jedno z nej jídel Vietnamu), a k tomu vynikající domácí ledový čaj.

Druhý den jsme hned ráno vyrazili konečně k moři, ke kterému jsme se už strašně těšili! Nejdřív jsme si ale užili vydatnou a výbornou snídani, kterou nám připravila naše paní domácí. Mimo jiné obsahovala to nejlepší ovoce, jaké jsem kdy jedla. Poté jsme si přímo od našich hostitelů půjčili motorku a vydali se na městskou pláž Cua Dai. Byla to krásná písčitá pláž s minimem lidí. Užili jsme si první koupání a přesunuli jsme se ještě na jednu pláž – An Bang, kousek za městem. Na té chtěli při vstupu, abyste si dali alespoň něco k pití, a měli jste pak zadarmo k dispozici lehátka. S radostí jsme si dali čerstvý kokos, který nám připravili přímo před námi. Tahle pláž byla taky krásná a byli jsme na ní úplně sami! Moc dlouho jsme ale na sluníčko nevydrželi, už po necelé hodině jsme se začali pěkně páli

Rozhodli jsme se tedy ještě, že si zajedeme na výlet do nedalekého chrámového komplexu zvaného My Son. Cesta vedla skrz malé vietnamské vesničky a byla naprosto kouzelná. Cestou jsme v jedné zastavili a u silnice si dali výbornou Bánh Mí! Asi po 40 minutách jsme dorazili do cíle, zaplatili vstupné a vydali se do chrámového komplexu, který je někdy nazýván Angkor Wat Vietnamu. Během odpoledne jsme zříceniny chrámů prošli a poté se vydali zpět do města. Dali jsme si večeři na pobřeží – samozřejmě mořské plody, a celí spálení a unavení jsme za vydatného lijáku dojeli na ubytování a šli spát.

Další den jsme ještě stihli strávit na pláži a večer jsme měli koupený vlak do naší další zastávky – Nha Trangu. Jeli jsme tam nočním vlakem z města Da Nang, které je asi hodinu cesty od Hoi An. Do Da Nangu nám odvoz zařídila naše paní domácí. Byl za příznivou cenu asi 200 kč přes jejího známého. V Da Nangu jsme tedy nasedli na noční vlak a brzy ráno dojeli do Nha Trangu.

Nha Trang

Do Nha Trangu jsme dorazili brzy ráno ale check in na hotelu jsme měli až ve 2 hodiny odpoledne. Proto jsme se šli prospat na lehátka na městskou pláž. Nha Trang je velké přímořské letovisko, oblíbené mezi Rusy. A tak se připravte na to, že na vás budou všichni mluvit rusky a veškeré nápisy budou v azbuce. Městská pláž je dlouhá a písčitá, plná turistů a lemovaná luxusními výškovými budovami. Popravdě tohle nebylo to, po čem jsme toužili při návštěvě Vietnamu. Po tom, co jsme se prospali a ubytovali jsme zašli na to nejlepší sushi v našem  životě! Restaurace byla hned vedle našeho hotelu a byla moc pěkná a s příznivými cenami.

První den a večer jsme tedy strávili ve městě, ale hned druhý den jsme si půjčili motorku, a vydali se do nedalekého přírodního parku Ba Tho Waterfalls, který nám doporučila paní v hotelu. Do parku jsme dojeli asi po hodině cesty, a překvapivě v něm nebyli skoro žádní lidé! Pouze tu kempovalo pár místních. Vydali jsme se po vyšlapané cestičce, která byla dost náročná (hlavně v žabkách na nohách :D), plná lián, skal a kluzkých kamenů. Cestou se nám nabízeli krásné výhledy na vodopády, ve kterých jsme se i koupali, voda byla krásně průzračná a osvěžující 🙂 Byl to krásnej výlet a hodně vítaný únik z velkoměsta. Večer jsme zakončili v super restauraci plné místních, kde jsme si dali kraba, mořské šneky a mušle. Vše čerstvě vylovené z kádí, z kterých jste si vybrali, co přesně chcete dostat na talíř 🙂

Phan Rang

Nha Trang nás opravdu zklamal, a tak jsme se rozhodli odjet z něj dřív. Ráno jsme se vydali asi hodinku vlakem do malého města Phan Rang, které není nijak známé, ale my jsme se tam rozhodli zrelaxovat. Dopřáli jsme si luxusnější ubytování v malém bungalovu, který byl součástí resortu ležícího přímo u moře. Měl i svojí soukromou pláž a byli jsme tam jenom s jednou rodinou, jinak tam bylo prázdno, jelikož nebyla sezóna. Takže pecka. Pláž byla nádherná! Bohužel nás ale několikrát nepříjemně požahali medúzy, které koupání trochu zkazily 😀 Večer jsme si zajeli jenom na prohlídku krásného chrámu, který byl ve městě a i druhý den jsme pokračovali v relaxování 🙂

Večer jsme si ještě před odjezdem zašli do místní restaurace. Cestou městem na nás všichni mávali a pokřikovali. Vypadalo to, jakoby tu turistu ještě neviděli 🙂 V restauraci se nás taky přišli podívat Vietnamci od vedlejšího stolu a dokonce nás pozvali na pivo 😀 Nikdo tam neuměl anglicky, a tak byl výběr z jídelního lístku dost zajímavý. Po několika pivech s místními a neidentifikovatelném jídle jsme si zavolali taxi, které nás odvezlo na nádraží. Vietnamci se s námi srdečně loučili, podávali ruce, objímali. Bylo to strašně milý! A pak už nás čekal další noční vlak a úplný jih Vietnamu 🙂